Бронювання авіаквитків онлайн

Дорослі від 12
Молодь 12-24
Діти 2-12
Немовля до 2
тільки бізнес

Новини Авіакомпаній, акційні ціни на квитки, спеціальні пропозиції

У МАУ знову проблеми: що чекає найбільшу авіакомпанію країни

Банкрутство, націоналізація або світле майбутнє, що чекає нацперевозчіка. Інтерв'ю з президентом МАУ Юрієм Мірошниковим про майбутнє авіакомпанії

В Україні авіаційний бум - аеропорти що ні місяць звітують про рекорди перевезення пасажирів, квитки дешевшають, лоукост-авіакомпанії відкривають нові рейси.

У МАУ знову проблеми: що чекає найбільшу авіакомпанію країни - Фото 
Юрій Мірошников (фото - Андрій Гудзенко / LIGA.net)

Свято обходить стороною найбільшу українську авіакомпанію МАУ. Незважаючи на зафіксований в 2018 році 15-відсоткове зростання пасажиропотоку, авіакомпанія другий рік зазнає збитків. В кінці року перевізнику не вистачало виручки на виплату зарплат співробітникам, почалися скорочення персоналу.

У МАУ багатомільйонні борги перед Украерорухом та Державіаслужбою. За різними оцінками, загальний борговий портфель авіакомпанії перевалив за 1 млрд грн. МАУ частина боргів не визнає і намагається оскаржити їх у судах.

Що чекає авіакомпанію і її пасажирів в 2019 році? Інтерв'ю з президентом МАУ Юрієм Мірошниковим.

Про фінансові складнощі

- До омпания закінчує 2018 рік зі збитком. Це другий рік, коли МАУ йде в мінус (2017 рік - чистий збиток 304,5 млн грн проти 387,885 млн грн чистого прибутку в 2016 році, - ред.). Чому на тлі зростання пасажиропотоку такі цифри?

- Все має свою ціну. Я не чув, щоб комусь не подобалося те, що МАУ розвиває транзит, який росте по 15% -20% на рік. Це подобається аеропорту Бориспіль, Украероруху. Припускаю, що це подобається уряду. Але питання в тому, якою ціною досягається цей результат?

Всі говорять про зростання пасажиропотоку, але якось закривають вуха, коли ми говоримо про 20-відсоткове зниження тарифів щороку протягом останніх 3-5 років. Це призвело до зниження цін на квитки в два рази - це ціна зростання ...

Залучення 53% транзитних пасажирів (частка транзиту в структурі пасажиропотоку МАУ, - ред.) Дозволяє нам підтримувати внутрішньоукраїнські рейси і генерувати близько USD 360 млн експортної виручки в економіку України. Це виручка, яка можлива тільки при наявності мережевої моделі.

Транзитний потік ми також залучаємо низькою ціною, яка переконує пасажира летіти зі сходу на Захід не через Стамбул, Шереметьєво, Варшаву, або Франкфурт - а через Бориспіль. І це теж ціна розвитку, ціна зростання ... А летимо ми зі сходу і на схід по неекономічним маршрутами, облітаючи як закриті тільки для нас повітряні простори РФ, так і закрите для всіх простір Криму та зони АТО - а це багатомільйонні додаткові витрати. Теж ціна.

В результаті все призвело до того, що накопичені витрати на розвиток такої моделі і експансію маршрутної мережі, зійшлися в одному місці календаря - в 2018 році, і збіглися з досить різким зростанням вартості палива (паливо займає близько 30% в структурі витрат МАУ), з великими витратами на оновлення флоту, із завищеними ставками за навігацію в українських аеропортах, які не переглядалися ще з 2010 року.

Це призвело до негативних результатів і другого поспіль збитковому для МАУ році. Тому варто сьогодні питання про план дій, необхідних для збереження і подальшого розвитку мережевої моделі, в якій зацікавлені всі.

- З яким фінрезультатом закінчите рік?

- Опублікуємо цифру трохи пізніше - збиток буде більшим, ніж в минулому році.

Читати далі

МАУ: Український ринок внутрішніх авіаперевезень показує зростання

У травні 2016 року українські авіакомпанії на 5% збільшили провізну ємність на повітряних лініях усередині України. Однак внутрішній ринок залишається малопривабливим: всього лише три українські авіакомпанії перевозять пасажирів по восьми лініях, на шести з яких працює тільки по одному перевізнику. А на найбільшого з них - авіакомпанію "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) - припадає 84% крісел.

Читати далі

МАУ авіаперельоти пасажирів з Польщі та Туреччини

Найбільша українська авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" планує поборотися за клієнтів на місцевих ринках своїх конкурентів - польської LOT і Turkish Airlines. Про це минулого тижня на прес-конференції в Києві повідомив президент МАУ Юрій Мірошников.

"Ми розуміємо привабливість українського хаба в Борисполі. І в той же час відчуваємо брак власного українського ринку. Тому ми шукаємо для себе додаткові ринки. Польща - країна з великим і добре забезпеченим населенням. Тому регіональна програма в Польщу - це спроба отримати доступ до додаткового ринку. На досягнення цієї мети спрямовані наші плани ", - сказав він.

Нещодавно компанія МАУ звернулася в Державну авіаційну службу України з проханням видати їй права на регулярні щоденні польоти з Києва до чотирьох регіональних аеропорту Польщі - Гданськ, Краків, Познань і Вроцлав. Зараз МАУ літають в цю країну тільки в Варшаву. 

Що стосується Туреччини, то за цим напрямком МАУ планують додати на регулярній основі маршрут в Ізмір. Зараз авіаперевізник літає в Стамбул і Анкару."При тому, як турки добре позиціоновані в світі, ми вмудряємося тягнути пасажирів зі Стамбула транзитом через Київ на зовнішній світ. Ми відкрили Анкару. І ми теж тягнемо звідти. Ми хочемо відкрити Ізмір", - сказав Мірошников.Правда, поки що МАУ не можуть отримати права на цей маршрут, оскільки Ізміра немає як кінцеву точку маршруту в міжурядовій угоді про авіасполучення між Україною і Туреччиною.

Але Польща і Туреччина - не єдині країни, польоти в які планують розвивати "Міжнародні авіалінії України", в тому числі для свого транзитного потенціалу. За словами Мірошникова, в 2018 р авіакомпанія планує розглядати можливість відкриття ще одного напряму в регіон Перської затоки. Зокрема, це можуть бути напрямки в Катар, Кувейт і ще один, не названий поки що пункт призначення.

Через п'ять років авіакомпанія МАУ планує довести частку транзитних пасажирів до 60% :: МАУ

Разом з тим МАУ зіткнулися з несподіваними труднощами при відкритті другого регулярного напрямки в Китай (зараз компанія літає тільки в Пекін). "Авіаційна влада [Китаю] ввели заборони на відкриття нових рейсів, наприклад, в Шанхай, Гуанчжоу, на збільшення кількості частот в Пекін для всіх перевізників", - сказав Мірошников. За його словами, ці заборони пов'язані з оцінкою китайської влади стану аеропортів і необхідністю поліпшення інфраструктури для забезпечення якості польотів. "Тому ми працюємо зараз над тим, щоб все-таки знайти механізми, як туди полетіти", - сказав Юрій Мірошников.

Разом з тим президент МАУ стримано оцінює втрату російського ринку. За його словами, до моменту заборони на польоти між двома країнами МАУ через зниження попиту скоротили як число напрямків, так і частоту польотів до Росії, залишивши тільки рейси в Москву, Санкт-Петербург і Калінінград. "Сьогодні ми в набагато більшому ступені страждаємо немає від того, що втрачено цей ринок, хоча це теж погано, а від того, що ми повинні облітати повітряний простір [Росії], що дуже сильно подовжує наші маршрути. Але ж інші через нього літають безпосередньо ", - звертає увагу президент МАУ. Мірошников наводить приклад з авіакомпаніями Belavia і LOT, які можуть запропонувати транзитним пасажирам з Казахстану до Європи рейси коротше на 1,5-2,0 ч, ніж у МАУ. 

Крім того, в найближчі кілька років "Міжнародні авіалінії України" розглядають можливість відкриття рейсів в Сінгапур, Гонконг.

Також в МАУ не забувають і про регіональні аеропорти України. Юрій Мірошников зазначив, що авіаперевізник придивляється до напрямку Вінниця-Київ. Крім того, МАУ зацікавлені в Полтаві та Ужгороді.

В цілому зараз частка транзиту у МАУ становить приблизно 50%. Через п'ять років авіакомпанія планує довести її до 60%.

Натисніть, щоб розгорнути закінчення матеріалу >>
Для того, щоб відразу бачити матеріали цілком, пройдіть просту реєстрацію або авторизуйтесь на сайті.
У п'ятирічній перспективі МАУ ставлять перед собою досить амбітні завдання як по збільшенню парку ПС, так і по нарощуванню пасажиропотоку. "Ми по два рази в рік переоцінюємо свої плани. На сьогодні ситуація виглядає приблизно так: 2020 року - близько 60 літаків і 12 млн пас., 2022 г. - близько 80 літаків і 17 млн пас.", - говорить Юрій Мірошников.

Читати далі