Бронювання авіаквитків онлайн

Дорослі від 12
Молодь 12-24
Діти 2-12
Немовля до 2
тільки бізнес

Розшифровуємо авіаквиток

 Кожен, хто хоч раз літав на літаку, отримував паперову або електронну версію авіаквитка. Насправді на ньому міститься багато інформації, на яку далеко не всі пасажири звертають увагу. Для своїх користувачів ми вирішили привести розшифровку даних, які можуть перебувати на квитку.

Давайте уважніше розглянемо загальні умовні позначення, які вказуються на авіаквитку.

Name of passenger - ім'я пасажира, вказане тільки в латинській транскрипції (також пишеться і в закордонному паспорті). Після прізвища через слеш прописується повністю ім'я або його перша буква, підлогу (MRS / MSS - міс чи місіс, MR - містер). Міжнародні норми допускають в цьому полі до трьох помилок, але якщо вони не спотворюють звучання.

From / To - звідки і куди летить літак (його маршрут). Пункт відправлення, на виділеному кольором полі, вказується в латинській транскрипції і для цього польотного купона. Якщо в місті знаходиться кілька аеропортів, то за назвою йде 3 літери його коду.

Для Москви: SVO - Шереметьєво-2, DME - Домодедово, VKO - Внуково.

Stopover - індикатор, на якому може стояти X / O (ні / так). Якщо в цьому пункті буде зупинка більш, ніж на 24 години (за маршрутом, називається «стоповер»), то в цьому полі буде стояти «О» або воно буде порожнім. Якщо цей пункт - транзитний, то в цьому полі буде стояти «Х». Використання стоповера впливає на загальну ціну квитка через аеропортових такс, адже якщо «стоповер» відсутній, то можна знизити вартість квитка, так як деякі такси можна буде не платити.

Carrier - код перевізника, що складається з 2-х букв коду авіакомпанії. Коди видаються IATA (Міжнародна асоціація авіаперевізників) і найчастіше є очевидними. Наприклад, LH - Lufthansa, SU - Аерофлот, BA - British Airways, AF - Air France. Але, бувають і не очевидні коди, припустимо: AZ - Alitalia, AY - Finnair.

Class - клас броні. Позначає квоту місць, виділену в літаку, вказується латинською літерою. R - «надзвуковий» (припустимо, рейси Conrod), A, F, P - 1-й клас. Бізнес клас - J, C, I, Z, D. Економічний - X, V, T, Q, N, M, K, L, H, B, S, Y, W. Розширену інформацію, на рахунок класу квитка ви можете дізнатися зі статті «Розшифровка класів обслуговування».

  Flight - номер рейсу.

Date - дата вильоту за цим квитком.

Time - час вильоту за цим квитком, завжди вказується за місцевим часом.

Status - статус броні, найчастіше квитки йдуть з підтвердженою підписом «ОК». Деякі тарифи можуть видаватися зі статусом «RQ» (при реєстрації можна запросити місця). Для немовлят до двох років, які летять без місця, в квитку вказується «NS».

Fare basis - вид придбаного тарифу. Позначення тарифу в буквено-цифровому вигляді: NVA / NVB (Not valid after / Not valid before) - Не дійсний після / Не дійсний до. Дата, пізніше / раніше якої з цього авіаквитком летіти не можна (для тарифів до мінливих датами). В основному, на «жорстких» пільгових тарифах ці 2 дати збігаються з датою вильоту, зазначеної на авіаквитку. Якщо ж в обох графах немає інформації, то квиток, як мінімум, діє 1 рік.

Fare calculation - розрахунок тарифу. Тут наводиться по всьому авіаквитком детальний розрахунок, що включає в себе 3 літери коду міст, 2 символу коду перевізника, тарифні компоненти в NUC (нейтральні одиниці розрахунку). Також тут вказана збірна такса або аеропортові збори. У цій графі можуть бути і службові дані: курси по перерахунку нейтральних одиниць, валют, обмежувальні одиниці.

Fare - тариф у валюті по початку перевезення. Припустимо, якщо ви отримали квиток за маршрутом «Лондон - Москва», то сума вказується в фунтах (GBP). Якщо у країни «м'яка» валюта (в їх число входить і РФ), то тарифи публікуються в доларах США. Якщо ж квиток виписується за конфіденційним тарифом, то в графі може бути нічого не вказано (заміна на «Forfait» або «IT»).

 Total - всього, вся сума за квиток (аеропортові збори + тариф) у валюті, де був виписаний квиток. У РФ для різних авіакомпаній тут можуть бути вказані російські рублі або долари США. Якщо тариф виписаний за спеціальним тарифом, то тут може бути не вказана сума, але вказується «Forfait» або «IT».

Tax - такса, вказується в 2х буквах + сума аеропортового збору, представлена у валюті пункту виписки.

Equiv / Fare PD - еквівалент тарифу, зазначеного в валюті пункту виписки, але якщо ця валюта відрізняється від валюти в пункті початку перевезення.

Form of payment - форма оплати. Тут можуть бути такі варіанти: CC - оплата кредитною карткою (з її номером), INV або Invoce - безготівковий розрахунок, cash - готівка.

Origin / Destination - пункт відправлення та призначення. 3 літери, які позначають пункт вильоту і через / пункт прильоту по всьому маршруту. Також зустрічаються й інші позначення, наприклад, SOTO, SITI і інші.

PNR Code - номер бронювання, зазначений в буках і цифрах.

Airline data - це поле призначене лише для відміток авіакомпанії.

Endorsements / Restrictions - передавальний напис / обмеження. Тут вказуються обмеження з перевезення даного тарифу, можливість «передачі» (endorsement) пасажира іншому перевізнику. Так, наприклад, якщо в графі стоїть «SU / KL Only», то цей квиток буде дійсний лише на рейсах Аерофлоту і KLM. Якщо ж за умовами тарифу можливі зміни по квитку, то по виписаним квитку можна «пересісти» з однієї компанії на іншу. Якщо подібні зміни не доступні, то дана можливість відбивається в цій графі. Припустимо, «ONE INBOUND REB FREE» - «Одна зміна зворотної дати безкоштовно» або «RES CHG USD50» - «Зміна бронювання зі штрафом 50 доларів США». Для «жорстких» тарифів (пільгові) найчастіше використовується шаблон «Квиток дійсний тільки на перевізника XX / Квиток поверненню не підлягає / Зміни дат по квитку неможливо / Зміна маршруту заборонено» - «XX ONLY / NON REF / NO CNG / NO REROUT» . Також в цій графі може бути приведені і службові дані.

Issued in exchange for - квиток виданий в обмін. Наприклад, квиток виписується на інший ( «листування») і в дану графу буде занесений № початкового квитка.

Conjunction tickets - з'єднаний (додатковий) квиток. Якщо маршрут містить більше перельотів, ніж в бланку польотних купонів, то він буде виписаний на декількох бланках, а в цій графі будуть стояти перехресні посилання на номери інших квитків. Варто враховувати, що кілька бланків - це один квиток, в цьому випадку, якщо ви вже зробили один переліт, то вам не можна викидати квиток до кінця подорожі. Також в цій графі може бути вказаний номер додаткового квитка, припустимо, при групових подорожах.

Tour code - код туру, вказується при виписці спеціальних або конфіденційних тарифів.

Additional endorsements / restriction - додаткові обмеження, де вказана інформація, яка не помістилася в графу Endorsements / Restrictions.

Validator place - поле валідатора, в якому стоїть штамп продав квиток агентства. Тут вказано назву агентства, короткий адресу, унікальні номер офісу, номер ІАТА або код Аерофлоту. Тут вказана і буквено-цифрова референція агента, який виписав квиток + дата виписки самого квитка.