Бронювання авіаквитків онлайн

Дорослі від 12
Молодь 12-24
Діти 2-12
Немовля до 2
тільки бізнес

За які порушення авіакомпанії нараховують штрафні санкції?

  1. Зміна прізвища та / або імені на іншого пасажира в одному замовленні
  2. Створення фіктивних або тестових бронювань в виробничому розділі системи бронювання або введення в замовлення фіктивних прізвищ пасажирів
  3. Створення в рамках одного пункту продажу дублікатів бронювань або множинних бронювань на одного пасажира, бронювання альтернативних сегментів в тому ж PNR (альтернативні сегменти повинні бути негайно вилучені при створенні підсумкового бронювання)
  4. Виписка авіаквитків без реально підтвердженого місця в PNR або оформлення авіаквитків зі статусами SA / RQ, за винятком випадків, дозволених Перевізником
  5. Невідповідність класу бронювання в PNR і / або в авіаквитку тарифу, за яким сплачено перевезення
  6.  Відсутність в PNR і / або авіаквитку паспортних даних пасажира, якщо це встановлено чинним законодавством, або, введення свідомо фіктивних паспортних даних
  7. Оформлення авіаперевезень (в тому числі в окремих бронюваннях) з порушенням мінімального стикувального часу, встановленого в системі бронювання
  8.  Не анулювання місць при відмові пасажира від авіаперевезення (в разі войдірованія, повернення або переоформлення авіаквитка)
  9.  Зміни на польотних сегментах в PNR з виписаним квитком без переоформлення авіаквитка
  10.  Ненадання маршрут / квитанції електронного пасажирського квитка на англійскій мові (при оформленні перевезення на території України)
  11. Недотримання технології створення / зміни запису про бронювання (PNR) в частині контактних даних пасажира в разі, якщо Агент самостійно не повідомив пасажира про зміну розкладу / скасування рейсу і перевізнику було завдано збитків та / або пред'явлені вимоги пасажиром і / або уповноваженими органами влади до Перевізнику
  12.  Бронювання менш ніж за 24 години до вильоту рейсу без оформлення авіаквитка і без повернення місць в систему протягом 30 хвилин після створення бронювання
  13. Анулювання бронювання і / або ануляція / повернення авіаквитка, вироблені без звернення пасажира або його уповноваженої особи з відмовою від перевезення
  14. Оформлення перевізного документа з бронювання, створеному організацією, яка не є прямим Агентом Перевізника (субагентом) або агентом BSP / ARC
  15. Чи не ануляція неактивних сегментів зі статусом HX / UC / UN / HL / NO
  16. Утримання місць на рейсі більш ніж на 30 хв. без створення бронювань
  17. Анулювання (войдірованіе) авіаквитка більш ніж через одну годину після його виписки в день вильоту або на рейс з датою вильоту наступного дня (при відмові від оформленої перевезення в цьому випадку повинна проводитися операція повернення за правилами застосування тарифів)
  18. Бронювання групи більше 9 пасажирів в індивідуальних бронюваннях. Навіть в різних замовленнях. Групові запити відправляються у вигляді заявки на електронну пошту компанії "Дельта Тревел"

Перелік ADM авіакомпаній та правила штрафування

7W

ADM policy PDF

9U

3.1.3 Blocking seat(s) without issuing valid ticket (нарушение срока, указанного в правилах тарифа ADVANCE RES/TICKETING): penalty 60EUR per seat
ADM policy PDF

AB

5.11 Space Churning 4 Cancelling and rebooking the same flight, date or route to circumvent the ticketing time limit of the fare rule is not permitted. All violations will be charged with the amount of EUR 10.00 per passenger segment by airberlin.

5.14 Dupes 4 Creation of dupe or overlapping bookings, segments or O&Ds is not permitted. All violations will be charged with the amount of EUR 10.00 per passenger segment.
ADM policy PDF

AF

Duplicate bookings
The agent undertakes not to book the same passenger on several flights in the same day, or on several consecutive days, for the same journey, knowing already that it won’t be possible for the passenger to travel on all the booked segments.
In case of cancellation of those duplicate bookings by AF or KL, a fixed amount per passenger and per cancelled segment will be raised: 8 EUR

Breaking of Married Segments (audit of tickets sold as O&D)
The agent undertakes to only book from the availability display for the O&D (origin & destination) concerned and not by subverting married segment controls before or after EoT (end of transaction) on other O&Ds. In case a Travel Agent issues a ticket based on PNR with broken segments that were initially married, an ADM will be sent. The ticketing agent is responsible for malpractices even if booking has been done by a sub agent.
Fixed amounts apply per direction and per passenger: 450 EUR
ADM policy PDF

AZ

Duplicate booking / dupe segments / alternative segments for the same passenger:
Do not create duplicate booking for the same passenger and provide to remove any excess segment/booking at the same time of the new one.

Married Segments:
Agents must never break married segments. Agents that break married segments to the mere scope of gaining access to otherwise unavailable classes will be charged with ADM. In case of married segment violation to gain access, the Carrier will issue ADM and apply the following penalties: 350,00 € for malpractice fee.
It is considered Married Segment Abuse also the act of booking an O&D in separate availability requested per leg.

Churning:
Repeated cancelling and rebooking of space is often done to circumvent ticketing time limits. Participating in this activity prevents other agencies from selling available space and ultimately blocks seats from all of our customers. The carrier reserves the right to send ADM of 50,00€ for each reservation where this repeated cancelling and rebooking actions exceed an acceptable level (5).
ADM policy PDF

DE

Space Blocking
Cancelling and rebooking the same flight, class, date or route to circumvent the ticketing time limit of the fare rule is not permitted. All violations will be charged with the amount of EUR 10.00 per passenger segment and PNR by Condor
ADM policy PDF

DL

2. Married Segment Logic (MSL)
- It is prohibited to manipulate or circumvent the Married Segment Control (MSC) applied on Origin and Destination (O&D) connections in the itinerary either before or after the End of Transaction
- All O&D bookings must be created using O&D availability

6.Churning
It is prohibited to
- Repeatedly book and cancel a segment across one or more PNR’s and/or GDS’s within the same class or different classes of service, with the goal to circumvent or extend ticketing time limits, hold inventory or to meet GDS productivity targets - charge $3.50 per segment plus ADM fee

7.Day of Departure – Un-ticketed Bookings and Cancellations
Whenever possible, following best practices should be observed:
- Bookings made within 24 hours before departure should be instantly ticketed
- All bookings made prior to 24 hours before departure should be either ticketed or cancelled at least 24 hours before departure
- If for ticketing purpose PNR claim is needed, it should take place prior to 24 hours before departure
ADM policy PDF

EK

4.2 In addition to above described cases same administrative charges may be applied in cases of -Speculative / Fictitious Booking :
Churning : Segments that are repeatedly cancelled / rebooked to prolong /circumvent time limits;
Duplicate Bookings : duplicate PNRs for the same passenger with the same itinerary;
ADM policy PDF

EL

ADM policy PDF

EY

3.Манипуляциисместами:
Отмены и перебронирования с целью продления таймлимита – это злоупотребление возможностями систем бронирования.
В Etihad Airways разработана система определения степени таких злоупотреблений.
Все издержки, которые возникают при превышении агентом количества аннулированных
сегментов более 66% от общего количества, будут вычитаться из суммы агентского
вознаграждения или путем выставления штрафа (ADM).

5.Разъединениесвязныхсегментов(married segments):
Начёт выставляется на разницу в тарифе, также применяется штраф в размере 300 USD
за сегмент на каждого пассажира и применяется к бронированиям с выписанными билетами.
Наличие классов в системе бронирования на один и тот же рейс/маршрут может
отличаться в зависимости от места продажи.
Бронирование должно быть создано на основе наличия мест из пункта вылета в пункт назначения (Origin-Destination – «O&D»).
ADM policy PDF

HY

23. Создание дублированного или множественного бронирования на одного пассажира - штраф 10 EUR по каждому случаю (за каждую бронь)

26. Повторное восстановление бронирования после аннуляции его Перевозчиком -
штраф 10 EUR за каждый случай
ADM policy PDF

IG

Space churning
Repeated cancelling and rebooking of space is often done to circumvent ticketing time limits of the fare rule. This practice is strictly prohibited.
ADM policy PDF

JP

1.5 Duplication of space within the same PNR
Creating duplicate confirmed segments within the same PNR is prohibited. In case of confirmed waitlisted segment, the booking office is responsible for cancelling the segments that are not required by the passenger immediately or latest within 24h - charge 50 EUR per passenger / PNR (whichever applicable)

1.7 Churning
Repeatedly cancelling and rebooking within the same or different booking class to clearly circumvent ticket time limit or to hold inventory is strictly prohibited - charge 50 EUR per passenger / PNR (whichever applicable)
ADM policy PDF

JU

8. Churning
Churning is defined as repeated cancelling and rebooking of space with the purpose of circumventing ticketing time limits of the fare rule or the ticketing time limits set down by space control. Churning is not allowed for any reason and in case of high number of repeatedly booked segments could result with high amount charged for Cost Recovery Fee -
Cost Recovery Fee in the amount of 5EUR per passenger per segment plus the administrative fee of 10EUR for each ADM
ADM policy PDF

KL

Duplicate bookings
The agent undertakes not to book the same passenger on several flights in the same day, or on several consecutive days, for the same journey, knowing already that it won’t be possible for the passenger to travel on all the booked segments.
In case of cancellation of those duplicate bookings by AF or KL, a fixed amount per passenger and per cancelled segment will be raised: 8 EUR

Breaking of Married Segments (audit of tickets sold as O&D)
The agent undertakes to only book from the availability display for the O&D (origin & destination) concerned and not by subverting married segment controls before or after EoT (end of transaction) on other O&Ds. In case a Travel Agent issues a ticket based on PNR with broken segments that were initially married, an ADM will be sent. The ticketing agent is responsible for malpractices even if booking has been done by a sub agent.
Fixed amounts apply per direction and per passenger: 450 EUR
ADM policy PDF

KQ

Churning:
Churning is the act of repeatedly cancelling and rebooking the same or different itinerary for the same or different classes across one or more GDSs. This practice is unacceptable by KQ for any reason whatsoever, including but not limited to:
- Extending Ticket Time Limits.
- Circumventing Fare Rules.
- Holding the inventory in anticipation for a more competitive fare.
KQ will be charged by the GDSs for each cancellation even though the itinerary may eventually not get ticketed.
Note: When creating a new record using the “Lowest Fare” entries, all changes should be done before ending the transaction. Changing the classes of service after end of transaction will result in unnecessary GDS transaction fees. - charge 20USD per segment, per pax
ADM policy PDF

LH

Churning
Reservations being created and cancelled continuously to bypass the Ticket Time Limit are not allowed.
No churning means:
In case an agent creates a first PNR, and the ticket cannot be issued before the TTL, the correct procedure is to cancel the PNR. The agent should then make a new PNR for the same customer with a new price (or same price if still available and applicable) and then issue the ticket. This is the correct procedure and agent will not risk compensation fee. - charge 7USD for each segment
ADM policy PDF
ADM booking policy PDF

LO

Churning in excess of 3 per booking:
any cancellations & re-bookings done in excess of 3 for the same booking will be considered as an attempt to circumvent ticketing time limits or meeting GDS productivity and thus an ADM will be issued.
Debit memo of 25USD/25EUR (per segment per passenger).

Перебронирование одного и того же сегмента(-ов) в одном и том же бронировании (PNR) более трех раз - ЗАПРЕЩЕНО:
- снятие сегмента/ов и их последующее бронирование со статусом HK - подтвержденный, с целью продления срока бронирования;
- перебронирование сегмента/ов в разных классах бронирования, на разные даты, а также бронирование разных маршрутов,
которые включают один и тот же сегмент/ты, в одном и том же бронировании (PNR) с целью просчетов/продления срока бронирования.
Пример перебронирования в одном и том же PNR:
ODS-WAW-MXP ? ODS-WAW-AMS? ODS-WAW-CDG? ODS-WAW-MXP.
Сегмент ODS-WAW был перебронирован более трех раз, что является основанием для выставления ADM.

Duplicate Bookings:
duplicate bookings for a passenger in different PNRs,
duplicate segments for a passenger within same PNR,
multiple itineraries thus blocking several flights when such itinerary is impossible to fly
Debit memo of 25 EUR (per segment per passenger).
ADM policy PDF

LX

9. Churning
All GDS bookings must be either ticketed as per tariff rules or cancelled in the GDS immediately when not required and prior to departure. Cancelling and rebooking of the same itinerary in the same or different classes of service across one or more PNRs or GDSs to circumvent or extend ticketing time limits is not permitted. As defined by SWISS, 10 transactions per booking and more, i.e. bookcancel-book-cancel etc. is monitored closely to detect churning cases.
ADM policy PDF
ADM booking policy PDF

LY

10. Ticket Time Limit extensions (TTL)
Multiple bookings and cancellations for the purpose of extending the Ticket Time Limit (TTL) are prohibited. Booking high fare classes in order to secure an extended TTL is prohibited - charge 50USD per passenger
ADM policy PDF

M9

12. Двойное бронирование и многоразовоеперебронирование
Одновременное двойное бронирование и(или) многоразовое перебронированиедля одного пассажира после третьего бронирования и аннуляции его авиакомпанией - штраф 20 USD
ADM policy PDF

OK

- нельзя создавать бронирование в день вылета пассажира без незамедлительной выписки билета - штраф 5EUR за 1 пассажира за 1 сегмент

- агент должен соблюдать «тайм лимит» для выписки билетов, установленный авиакомпанией, все действия по повторению отмены в бронировании одного и того же сегмента, производимые для того, чтобы обойти «тайм лимит» авиакомпании рассматриваются как нарушение - штраф 5EUR за 1 пассажира за 1 сегмент
ADM policy PDF

OS

Churning
Reservations being created and cancelled continuously to bypass the Ticket Time Limit are not allowed.
No churning means:
In case an agent creates a first PNR, and the ticket cannot be issued before the TTL, the correct procedure is to cancel the PNR. The agent should then make a new PNR for the same customer with a new price (or same price if still available and applicable) and then issue the ticket. This is the correct procedure and agent will not risk compensation fee. - charge 7USD for each segment
ADM policy PDF
ADM booking policy PDF

PS

14. Багаторазове перебронювання
Здійснення багаторазового бронювання для одного пасажира у межах одного чи більше файла бронювання(PNR) після третьогобронювання та ануляції -
штраф 2USD за кожний сегмент у четвертому та кожному наступному повторному бронюванні
ADM policy PDF

QR

ADM policy PDF

RJ

Churning Of Booking
Travel service providers must avoid repeated canceling and re-booking of the same or different flight,
Class, date or route (known as churning) to circumvent ticketing time limits or for any other reason whatsoever;
as this leads to unreasonably high booking /canceling volumes resulting in higher GDS fees for the airline. Churning also includes repeated re-booking of segments cancelled by Royal Jordanian, repeated booking and canceling segments within the same PNR or across PNRs
and within the same GDS or across GDS.
ADM policy PDF

S7

2.7. Creation of PNR without ticket issuance less than 24 hrs before the flight - charge EUR 15.00 for each case (for each passenger in PNR)

2.8. Creation of duplicated or multiple bookings for one passenger -
1) More than 48 hours before the flight - charge EUR 5.00 for each case (for each PNR)
2) Less than 48 hours before the flight - charge EUR 15.00 for each case (for each PNR)

2.17. Repeated reinstatement of bookings after the Carrier’s rejection - charge EUR 10.00 for each segment

2.18. Repeated (more than two (2) times) booking cancellation - charge EUR 10.00 for each segment

Если билет оформлен в день вылета, то войдирование электронного билета возможно не менее чем за 3 часа до вылета рейса, при условии одновременной аннуляции мест.

Если билет оформлен менее чем за 3 часа до вылета рейса, войдирование билета возможно в течение получаса после оформления, но не менее чем за 40 минут до вылета рейса и при условии одновременной аннуляции мест.

Аннулировать билет можно только при условии, что статус купона «Open for use» после оформления а/б не менялся.
ADM policy PDF

SN

2.3.8. Churning/High Cancellation Ratio
Segments that are cancelled and rebooked repeatedly to circumvent time limits or to meet GDS productivity.
Any repeated booking/cancelling (churning) of the same itinerary in the same, or different classes of service across one or more passenger name records or GDSs in an effort to circumvent or extend ticketing time limits, hold inventory, meet GDS productivity requirements or for any other reason, is strictly prohibited. As defined by Brussels Airlines, 10 transactions per booking or more (book, cancel, book, cancel, etc.) is monitored closely to detect churning cases. A cancellation ratio (= the relation between booked and cancelled segments) above 70% must be avoided. Cancellations should however be done latest 24 hours prior to flight departure whenever possible.
ADM policy PDF

TK

2.1. Speculative/Fictitious Bookings ;
ADM is issued 35 EUR flat fee to all booking practices listed in below will be collected
o Repeatedly cancelled and rebooked to circumvent the time limits or to meet GDS productivity.
o Repeatedly high cancellation ratio
o Remarkable amounts of unticketed and cancelled bookings made within 24 hours of flight departure (same day bookings)
ADM policy PDF

TP

13. Churning
All reservations made by agents must be issued or cancelled when required, or until 24 hours before departure. Cancellations with rebooking of a segment in the same or another class in the same booking or on various PNR and/or GDS to circumvent or prolong the ticketing deadline is not allowed by TAP. This type of procedure is monitored by TAP. If this situation exceeds or equals 8 transactions (bookcancel-book-cancel-book-cancel-book-cancel), the result is the issuance of an ADM of 5EUR per passenger per segment per exceeding transaction.
ADM policy PDF

UT

16. Создание дубликатов бронирований или множественных бронирований на одного пассажира - штраф 100USD за каждое место на рейсе в течение недели на одном направлении
ADM policy PDF